1. Anvendelse

De almindelige forretningsbetingelser (”Betingelserne”) i den til enhver tid gældende seneste version, er gældende for alle kunder, der har truffet aftale med Officeguru A/S, cvr-nr. 33 07 06 91 (”Virksomheden”) om Virksomhedens levering af ydelser, varer, mv. der rekvireres via en online platform benævnt ”Officeguru” (” Platformen”) til Virksomhedens kunder (”Kunder”).

Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens og/eller Tredjepartens tilbud, herunder opdaterede tilbud, det samlede aftalegrundlag om virksomhedens salg og levering af serviceydelser til Kunden.

I det tilfælde at der foreligger almindelige forretningsbetingelser, købsbetingelser mv. fra kunden, skal nærværende forretningsbetingelser altid have forrang.

1.1. Systematik

Betingelserne er gældende for samtlige aftaler. med de særbestemmelser der gælder for de enkelte fag, der alene være gældende for aftaler indenfor de pågældende særområder, og som er oplistet i det følgende:

  1. ”Entreprise”: Entreprenør- og anden håndværksvirksomheder”, herunder tømrer-, VVS-, elektriker-, murerydelser mv.

  2. ”Service”: Rengøring, Vinduespudsning, Viceværter, Piccolo/Piccoline, vikar og andre Serviceydelser.

  3. ”Fødevarer”: Levering af Fødevarer, herunder Kaffe og Frugtordninger.

  4. ”Events”

  5. ”Virksomhedsgaver”

  6. ”Frokostordninger”

2. Indgåelse af aftaler

Betingelserne omfatter samtlige aftaler imellem Virksomheden og Kunden. Aftaler træffes primært ved sædvanlig korrespondance eller via Platformen.

Betingelserne omfatter tillige samtlige aftaler imellem Virksomhedens Partnerne (”Tredjepart”) og Kunden(”Tredjepartsaftaler”). I såfald administreres aftalen fortsat igennem Platformen, og Betingelserne skal være gældende, med den ændring at aftaleparten ikke er Virksomheden, men en aftale indgået direkte med den pågældende Tredjepart. Ved Tredjepartsaftaler, vil det fremgå af tilbuddet, at der er tale om en tredjepartsaftale.

En ordre anses først for accepteret og derved bindende for Virksomheden, når et gældende tilbud fra Virksomheden eller Tredjepart er blevet accepteret.

Et tilbud er gældende i følgende perioder, hvorefter tilbuddet udløber:

  • Entreprise; 90 dage

  • Service; 90 dage

  • Fødevarer; 90 dage

  • Events; 30 dage

Virksomhedsgaver; 30 dage, dog kun så længe lager haves.

  • Øvrige; 30 dage

Et tilbud er baseret på alle kendte, af kunden oplyste, og – i relation til Entreprise og Service, evt. besigtigede forhold.

Et tilbud inkluderer ikke arbejde på helligdage, med mindre at andet er udtrykkeligt og skriftligt aftalt mellem Virksomheden/Tredjepart og Kunden.

Accept af tilbuddet efter at tilbuddet er udløbet eller accept med vilkår eller betingelser der ikke stemmer overens med tilbuddet, skal betragtes som et nyt tilbud fra Kunden.

Fsva. Entreprise, indgås ikke aftaler om udførelse af arbejde i overslag eller i regning, med mindre at andet er udtrykkeligt og skriftligt aftalt, jf. dog pkt. 3.

En længerevarende aftale skal forstås som en aftale hvor ydelserne skal udføres i minimum 2 på hinanden følgende måneder (”Længerevarende Aftaler”). Aftaler, der indgås indenfor Service og Fødevarer, skal som udgangspunkt anses som en Længerevarende Aftale, med mindre, at andet er aftalt.

Længerevarende Aftaler kan opsiges med det opsigelsesvarsel som fremgår af Betingelserne, med mindre at andet er udtrykkeligt og skriftligt aftalt.

3. Ændringer, Tillægsydelser og Afbestilling

3.1. Ændringer og Tillægsydelser

Hvis Kunden ønsker at erhverve ekstraydelser (”Tillægsydelser”), skal Kunden anmode om et opdateret tilbud for ekstraydelserne. Opdateret tilbud skal fremsendes og accepteres.

I det omfang at arbejdet er bestilt, men tilbud ikke er fremsendt eller accepteret forinden dets udførelse, vil Tillægsydelserne afregnes iht. til de til enhver tid gældende priser. Vedrører Tillægsydelserne Entreprise, vil Tillægsydelserne betragtes som en aftale om udførelse billigst i regning.

3.1.1. Særligt vedrørende Entreprise og Service

Særligt vedrørende Entreprise og Service: Hvis der i forbindelse med udførelse af arbejdet konstateres skjulte- og/eller uforudsete forhold (”Forholdene”), der medfører, at arbejdets omfang bliver mere omfangsrigt end oprindeligt forudsat, er Virksomheden berettiget til ekstra vederlag.

Hvis Aftalens omfang som følge af Forholdene, overstiger 50% af den oprindelige aftale, eller hvis Forholdene påkræver, at der skal udføres arbejde der ligger udenfor Virksomhedens medarbejderes eller pågældende Tredjeparts sædvanlige kompetencer, er Virksomheden og/eller den pågældende Tredjepart berettiget til at ophæve aftalen, uden at Kunden kan gøre erstatningskrav gældende imod Virksomheden, eller Tredjeparten som følge heraf.

3.2. Afbestilling og Fortrydelsesret

Leverancer eller delleverancer kan afbestilles på følgende betingelser:

3.2.1. Entreprise

Ved afbestilling tidligere end 30 kalenderdage før aftalt udførelse, betales et afbestillingsgebyr på 10% med tillæg af eventuelle dokumenterende til opgaven indkøbte materialeomkostninger, der ikke kan afbestilles.

Ved afbestilling senere end 30 kalenderdage før aftalt udførelse, betales et afbestillingsgebyr på 25% med tillæg af eventuelle dokumenterende til opgaven indkøbte materialeomkostninger, der ikke kan afbestilles.

3.2.2. Service

Ved afbestilling tidligere end 30 kalenderdage før aftalt udførelse, betales et afbestillingsgebyr på 10% med tillæg af eventuelle dokumenterende til opgaven indkøbte materialeomkostninger, der ikke kan afbestilles.

Ved afbestilling senere end 30 kalenderdage før aftalt udførelse, betales et afbestillingsgebyr på 25% med tillæg af eventuelle dokumenterende til opgaven indkøbte materialeomkostninger, der ikke kan afbestilles.

3.2.3. Fødevarer

Afbestilling af en enkeltleverance kan, fsva. Fødevarer ske vederlagsfrit, såfremt afbestilling er sket senest 2 hverdage før og inden kl. 10.00, direkte til Tredjeparten via platformen.

3.2.4. Events

Afbestilling tidligere end 60 kalenderdage før et planlagt event kan ske uden beregning.

Ved afbestilling senere end 60 kalenderdage, men tidligere end 15 kalenderdage før et planlagt event, betales 50% af tilbudsprisen.

Ved afbestilling senere end 15 kalenderdage, men tidligere end 5 kalenderdage før et planlagt event, betales 100% af tilbudsprisen.

3.2.5. Virksomhedsgaver

Afbestilling kan kun ske mod betaling af 100% af tilbudsprisen.

4. Platformen og Virksomhedens og/eller Partnerens ydelser

Ydelserne vil blive udført og/eller leveret af enten:

  1. a) Virksomhedens medarbejdere eller direkte underentreprenører eller leverandører (“Virksomhedens Medarbejdere”), eller

  2. b) Tredjepart, eller dennes direkte underentreprenører eller leverandører.

4.1. Tidspunkt og forsinkelse

Ydelserne udføres eller leveres i henhold til aftale, som angivet i tilbuddet i seneste opdaterede version (”Estimerede Leveringstidspunkt”), for Entreprise og Service, under hensyntagen til, at arbejdet udføres håndværksmæssigt korrekt og uden væsentlige fejl og mangler.

I det omfang at tidspunktet for tilbuddets accept bevirker, at det Estimerede Leveringstidspunkt bliver udskudt, vil Virksomheden og/eller Tredjeparten opdatere tilbuddet.

Virksomhedens ydelser leveres som udgangspunkt til den tid, der fremgår af tilbuddet, hvoraf den seneste opdaterede version skal have forrang. De tidspunkter som fremgår af tilbuddet eller ordrebekræftelsen skal betragtes som tidsestimater, og skal ikke i nogen tilfælde anses som værende en bindende aftale om udførelse af arbejderne indenfor et givent tidspunkt.

4.1.1. Særligt vedrørende Entreprise og Service:

I det omfang at arbejdet bliver forsinket som følge af Kundens forhold, herunder, men ikke begrænset til, afvisning af at lade arbejdet udføre, manglende adgang til relevante lokaler, manglende afgivne oplysninger omkring arbejdets omfang, er Virksomheden og/eller Tredjeparten berettiget til at udskyde det Estimerede Leveringstidspunkt tilsvarende.

Hvis Virksomhedens leverance forsinkes mere end 4 uger fra det Estimerede Leveringstidspunkt, idet vejrlig (i det omfang at der skal udføres arbejde udendørs) dog ikke skal medregnes, kan Kunden – med virkning for fremtidige ydelser – hæve aftalen for den eller de specifikke ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden at Kunden dog kan rette erstatningskrav imod Virksomheden, Underleverandøren eller Tredjeparten som følge heraf.

4.2. Udførelse af arbejdet

Med mindre at andet er aftalt, udføres Arbejdet som udgangspunkt på Kundens adresse, som registreret af Kunden på dennes profil på Platformen.

Hvis arbejdet skal udføres på en anden adresse end den registrerede, skal Kunden oplyse adressen i forbindelse med anmodning om tilbud.

4.3. Suspension af Virksomhedens og/eller Tredjepartens ydelser

Virksomheden og/eller Tredjeparten er berettiget til at suspendere sine ydelser og standse samtlige arbejder, i tilfælde af at Kunden ikke har betalt skyldige fakturaer inklusiv renter og omkostninger efter modtagelse af tredje rykker eller i det omfang at Kunden ikke pr. anfordring har stillet krævet depositum for Virksomheden og/eller tredjepartens ydelser.

4.4. Særlige betingelser

Udover de generelle vilkår, gælder følgende særlige vilkår:

4.4.1. Frokostordninger

4.4.1.1 Menu

Partneren leverer den aftalte menusammensætning, som fremgår i Platformen.

4.4.1.2 Priser

Prisen for de aftalte ydelser fremgår af Platformen.

4.4.1.3 Antal og ændringer

Antallet af portioner/kuverter beregnes ud fra det antal som fremgår på Platformen.

Kunderne kan reducere antallet frem til 2 hverdage før og inden kl. 10.00, dog maksimalt med i alt 25%. Medmindre andet er skriftligt aftalt med Partneren.

Kunderne kan ikke reducere antallet med mere end 25 % med det for Aftalen gældende opsigelsesvarsel, dog tidligst med virkning efter en eventuel aftalt minimums kontraktperiode.

Kunderne kan hæve antallet frem til 2 hverdage før og inden kl. 10.00.

Partneren er forpligtet til, på bedste vis, at imødekomme ekstra bestillinger, som kommer efter deadline.

I ferieperioder dvs.; 3 dage før påske, fredag efter Kristi Himmelfart, juli måned og mellem jul og nytår og på virksomhedens udvalgte lukkedage, kan antallet frit reguleres ned efter ønske, eller leveringen kan sættes på pause. Information herom skal meddeles i Platformen senest 14 dage forinden.

Leverancen kan sættes på pause i én uge op til 2 gange årligt. Information herom skal meddeles i Platformen senest 3 uger forinden.

Kunderne skal bestille mødeforplejning mv. senest kl. 10.00 to dage før den ønskede levering. Medmindre andet er skriftligt aftalt med Partneren.

4.4.1.4 Levering

Der aftales et leveringstidspunkt som fremgår på Platformen.

Såfremt der er forsinkelser i leveringen, skal Partneren orientere kunden herom hurtigst muligt.

Leveres der med mere end 45 min. Forsinkelse, skal kunden ikke betale for transporten.

Leveres der med mere end 60 min. Forsinkelse, skal kunden ikke betale for maden.

4.4.1.5 Håndtering af frokosten

Kunderne håndterer selv opsætning og afrydning af maden, med mindre andet er skriftligt aftalt. Efter frokost skylles brugt service af Kunden (krav fra Levnedsmiddelstyrelsen), som medtages af chaufføren ved næste levering af frokost.

Såfremt Kunden sender service retur som ikke er skyllet af, faktureres et gebyr på 250 kr. ekskl. moms.

4.4.1.6 Håndtering af service

Kunden skal pakke brugt service forsvarligt, således at der ikke sker skade på fade, skåle mv. Såfremt Kunden ikke overholder dette sendes en påmindelse. Overholdes det fortsat ikke, er Partneren berettiget til at fakturere et gebyr for ompakning på 250 kr. ekskl. moms.

Såfremt service ødelægges hos virksomheden faktureres dette til indkøbspris + 20 % for håndtering. Det er Partnerens ansvar at orientere Kunden herom.

4.4.1.7 Skift af køkken

Kunden kan vælge at skifte til et nyt køkken i Platformen, med en skriftligt varsel på løbende uge + 7 dage.

4.4.1.8 Ansvar og misligholdelse

Partneren er forpligtet til tidligst at transportere maden fra køkkenet kl. 10.00, så Kunden kan forvente at 3-timers reglen tidligst overskrides kl. 13.00.

Partneren forpligter sig til at videreformidle evt. tilbagekaldelse af fødevarer til både berørte virksomheder uden unødigt ophold. Partneren bekræfter endvidere drive sin forretning på lovlig vis, og med alle krævede tilladelser.

4.4.2 Events

Der skal stilles køkkenfaciliteter til rådighed, som giver mulighed for løbende og afslutningsvis, at rengøre og pakke medbragt udstyr og glas. Såfremt dette ikke er muligt, skal dette oplyse på forhånd, og en ekstra udgift til arrangementet kan forventes indregnet i prisen.

Tilbud vil være inklusiv løbende opvask af glas mv., med mindre at andet er aftalt.

Virksomheden kan ikke stilles til ansvar for ødelagt gulv, vægge eller møbler, som følge af spildte cocktails, øl eller ingredienser.

Det er arrangørens ansvar at tage højde for dette i forbindelse med anvisning af baren og festens placering.

Hvis der som følge af gæsters uagtsomme eller forsætlige handlinger, sker skade på Virksomhedens eller Tredjepartens materiel, vil omkostningerne til genanskaffelse efterfølgende blive opkrævet hos Kunden.

4.4.3. Service – Piccolo/Piccoline, vikarservices og lignende

Piccolo/Piccolineservices skal forstås som serviceydelser, hvor Virksomheden eller en Partner stiller en medarbejder til rådighed for Kunden i en løbende eller afgrænset periode.

Såfremt Kunden, indenfor en periode løbende til og med 3 måneder efter aftalens ophør, fastansætter den pågældende medarbejder som er leveret som Piccolo/Piccoline/Vikar eller tilsvarende, vil Virksomheden være berettiget til et rekrutterings fee svarende til 20% af den pågældende medarbejders årsløn hos Virksomheden eller dennes partner.

Rekrutterings fee'et falder til betaling indenfor de gældende betalingsbetingelser for Kunden.